אי נקיטת שתן 16.01.2022

אי נקיטת שתן לאחר כריתת בלוטת הערמונית וטיפול עצמי

התוצא של אי נקיטת שתן לאחר פרוסטטקטומי בעקבות ניתוח לפרוסקופי לכריתה רדיקאלית של הבלוטה, שיטות לטיפול עצמי באי נקיטה וגורמים המשפיעים על יכולת ההתמודדות העצמית

אי נקיטת שתן. אילוסטרציה

מטרת המחקר היתה לתאר את התוצא של אי נקיטת שתן לאחר פרוסטטקטומי (PPI) בעקבות ניתוח לפרוסקופי לכריתה רדיקאלית של הבלוטה (LRP), שיטות לטיפול עצמי באי נקיטה וגורמים המשפיעים על יכולת ההתמודדות העצמית.

המחקר נערך בשיטת מחקר חתך תיאורי וכלל מדגם של 37 גברים עם סרטן ערמונית אשר עברו LRP במהלך השנתיים בהן נאספו הנתונים. המחקר נערך בסין והתבסס על מרכז שלישוני. 78 מטופלים נוספים אשר הגיבו להזמנה בדואר אלקטרוני בין 2015 ל-2016 השתתפו במחקר.

במסגרת המחקר המשתתפים ענו על שאלונים אשר כללו מידע דמוגרפי ונתונים קליניים. השאלונים כללו בנוסף שני כלים מתוקפים - The International Consultation on Incontinence Questionnaire-Urinary Incontinence Short Form (ICIQ-UI SF) באמצעותו הוערכה אי נקיטת שתן (UI) בעקבות פרוסטטקטומיה רדיקאלית ושאלון Strategy and Effectiveness of Symptom Self-Management של Postprostatectomy Incontinence (SESSM-PPI) באמצעותו הוערכה ההתמודדות העצמית עם UI.

תוצאות המחקר התבססו על מידע שנאסף מ-115 מגיבים. 95 (82.6%) העידו על כך שהיו עם UI, כאשר 41 מטופלים (43.2%) היו עם UI בדרגה מתונה, 47 (49.5%) עם UI בדרגה בינונית ו-7 (7.4%) עם UI בדרגה חמורה. הדירוג הממוצע של SESSM-PPI היה 14.04 ± 7.92 (רמה נמוכה של טיפול עצמי). חמש האסטרטגיות המובילות היו (לפי סדר יעילות): ״שימוש בפדים או חיתולים למבוגרים״, ״אימון שרירי רצפת אגן״, "הימנעות מנשיאות משקלים כבדים״, ״הימנעות משתייה״ ו״אכילה של יותר פירות למניעת עצירות״.

החוקרים סיכמו כי אי נקיטת שתן היתה נפוצה בקרב גברים עם סרטן ערמונית שטופל עם פרוסטטקטומיה רדיקאלית. כמו כן, משתתפי המחקר דיווחו בעיקר על דרגת חומרה מתונה עד בינונית. לבסוף, יכולת ההתמודדות העצמית של המשתתפים עם UI היתה ירודה.

מקור:

Longmei Si et. al (2021) JWOCN DOI: 10.1097/WON.0000000000000793.

נושאים קשורים:  אי נקיטת שתן,  כריתת ערמונית,  טיפול עצמי,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו