סרטן כיס השתן 08.02.2022

הפחתת הישנות סרטן כיס השתן במטופלים עם אבחנה חדשה

מטרת המחקר היתה להעריך את גורמי הסיכון להישנות בכיס השתן במטופלים עם אבחנה חדש של סרטן מתקדם וכן את הניהול האופטימלי להפחתת הסיכון להישנות

שלפוחית השתן. הדמיה

החוקרים העריכו באופן רטרוספקטיבי מטופלים עם אבחנה חדשה של סרטן בכיס השתן שדורג Ta מתקדם על סמך הסרה טרנס- אורטריאלית בין ינואר 2007 לאוקטובר 2018. החוקרים השתמשו באנליזה רבת משתנים, באמצעות הם העריכו את גורמי הסיכון והאופציות הטיפוליות אשר השפיעו על הישנות בכיס השתן ובצעו ריבוד של המטופלים על סמך סיכון.

במחקר נכללו 390 מטופלים ותקופת המעקב החציונית היתה 31 חודשים לאחר הכריתה הראשונית. על פי אנליזה רבת משתנים, היסטוריה של קרצינומה במערכת השתן העליונה והימצאותם של גידולים ססיליים ומרובים היו גורמי סיכון להישנות בכיס השתן (P = 0.001, P = 0.02 ו- P = 0.01, בהתאמה).

כמו כן, קבוצות הסיכון רובדו על פי גורמי הסיכון הללו והתחלקו לסיכון נמוך, בינוני, ומוגבר. בקוהורטה כולה, התחלת טיפול כללי ומתן טיפול מיידי בתוך כיס השתן היוו אופציות טיפוליות להפחתת הישנות (P<0.01 ו-P=2, בהתאמה).

כמו כן, החוקרים מצאו באנליזה של כל קבוצת סיכון כי התערבות נוספת של כריתה היתה האופציה הטיפולית היחידה אשר הובילה להפחתת הישנות בקבוצת הסיכון הנמוך (P = 0.048), בעוד שטיפול אינדוקציה בתוך כיס השתן היה יעיל בקבוצת הסיכון הבינוני והמוגבר (P=0.01 ו-P<0.01, בהתאמה), וכן טיפול מיידי בתוך כיס השתן היה יעיל בקבוצת הסיכון המוגבר (P<0.001).

החוקרים סיכמו כי גידולים ססיליים, מרובים והיסטוריה של קרצינומה בדרכי השתן העליונות היוו גורמי סיכון להישנות בכיס השתן אצל מטופלים שהיו עם סרטן בכיס השתן בדירוג Ta גבוה.

מקור:

Tetsuya Shindo  et. al (2021) International Journal of Urology DOI: https://doi.org/10.1111/iju.14657

נושאים קשורים:  מחקרים,  סרטן כיס השתן,  סיכון,  טיפול
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו