דיסליפידמיה 08.08.2022

הקשר בין היעדר ביטחון תזונתי לדיסליפידמיה

בניגוד לתוצאות כמותיות של בדיקות מעבדה, מטופלים עם חוסר ביטחון תזונתי נמצאו עם סבירות גבוהה יותר לדווח על אבחנה קודמת של דיסליפידמיה

בדיקת ליפידים. אילוסטרציה

קיים עניין משמעותי בקשר בין היעדר ביטחון תזונתי (FIS) וגורמי סיכון קרדיווסקולריים כמו דיסליפידמיה. על אף שהקשר בין FIS לדיסליפידמיה נחקר בשיטות ואוכלוסיות מגוונות, עד כה לא בוצע מחקר של סקירה שיטתית ומטה אנליזה.

במחקר זה, שממצאיו פורסמו בכתב העת JABFM, החוקרים ביצעו סקירת ספרות שיטתית. במחקר נכללו מחקרי חתך אשר העריכו את הקשר בין FIS לדיסליפידמיה. הנתונים אשר נאספו כללו מאפייני אוכלוסיה, גודל מדגם, משתנים נלווים והערכה מעבדתית של דיסליפידמיה.

תוצאות המחקר הראו כי עבור מבוגרים נמצא כי לא היה סיכוי מוגבר משמעותית אצל אנשים עם FIS להיות עם מדידות אבנורמליות של ליפידים. החוקרים לא מצאו הבדל מבחינת בדיקות ליפידים אצל אנשים שהיו עם חוסר ביטחון תזונתי לאנשים שהיו עם ביטחון תזונתי. כמו כן, בניגוד לתוצאות כמותיות של בדיקות מעבדה, מטופלים עם חוסר ביטחון תזונתי היו עם סבירות גבוהה יותר לדווח על אבחנה קודמת של דיסליפידמיה.

החוקרים סיכמו כי על אף שהנתונים הנוכחיים לא הצביעו על קשר בין FIS לדיסליפידמיה, יש צורך בביצוע מחקרים נוספים וספציפיים לאוכלוסיות, כמו אוכלוסיית החולים הכרוניים, על מנת להבין את הקשר בין שני המצבים.

מקור:

Arenas  et. al (2022) JABFM DOI: https://doi.org/10.3122/jabfm.2022.04.210413

נושאים קשורים:  דיסליפידמיה,  היעדר בטחון תזונתי,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו